Následně jsem se pustil do samostatné kostry vozíku. Připevnil jsem servo a vytvořil mechanismus zatáčení zadních kol. Dále do konstrukce přišla převodovka Tamiya. Jeden vývod je použit na namotávání provázku zvedajícího díl z předchozího kroku, druhý vývod byl pak původně připojen k pohonu předních kol. Následovala montáž serva a připojení na kolejnice pro vidle. Toto servo slouží k náklonu dopředu a dozadu.
Ještěrku jsem doplnil o elektroniku, přední světla, zadní světla a kabinu s majáčkem, abych se přiblížil realitě i z vizuální stránky. Po naprogramování a následném testování jsem však zjistil, že pohybové vlastnosti vozíku jsou dosti špatné. Musel jsem tedy vozík asi z 75% rozebrat, rozebrat i nosnou konstrukci a zaintegrovat do ní nový motorek, který je přímo připojen na přední kola. Poté již stačilo znovu připevnit všechna serva, elektroniku a kabinu.
Obecně je postup vytváření jakýchkoli výrobků často doprovázen neustálým přestavováním až do finální podoby. S novým motorem již byly pojezdové vlastnosti dostatečné, stačilo již tedy pouze doladit programování a vycentrovat jednotlivá serva a vymezit jejich pohyb.
Co to umí?
S vysokozdvižným vozíkem jsem si hrál minimálně dva dny. Umí jezdit, zatáčet koly, rozsvěcet světla, blikat majáčkem. Vidle používané pro manipulaci s nákladem umí zvedat, naklápět i rotovat. Demonstraci můžete vidět v přiloženém videu, kde přijedu k paletě, naložím jí, dovezu k valníku a do něj jí vyklopím. Celé ústrojí je ovládáno univerzálním dálkovým ovládáním vlastní výroby popsaném v jednom z předchozích článků.
Závěrem bych jen dodal, jak je důležité vymezovat minimální a maximální pozici serva. Při pevných spojeních s konstrukcí (např. zatáčení zadních kol) a překročení maximálního možného úhlu daného mechanickou konstrukcí se servo stále snaží nastavit požadovanou pozici, což je však mechanicky nemožné. Při použití obyčejných serv s plastovými převody je pak výsledkem zničení ozubených koleček v převodovce serva. Stane-li se to jednou, dvakrát, dají se zuby ještě narovnat a vybrousit. Poté však se již vylámájí a je potřeba výměny koleček převodovky serva.
Zobrazit všechny obrázky